• Fri frakt över 500 kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Nöjd kund garanti
  • Telefon kundtjänst: 08-661 21 21
logo

Ångerrätt & Returer

ÅNGERRÄTT - RETUR

Retur av order - Ångerrätt
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss inom 14 dagar efter att du mottagit paketet. Vid en delleverans gäller det 14 dagar efter att du mottagit den sista varan på din lagda order. Ångerrätten gäller inte om du bryter försegling på skärmar och slingor och/eller på ljuskällor samt elmaterial. Varan och förpackningen ska vara hel och i säljbart skick. Varan du väljer att returnera ska packas i medföljande emballage och originalförpackning. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas. Så du bör packa ner varan ordentligt med emballage så att du inte riskerar ett värdeminskningsavdrag.
Om du väljer att hämta ut din order i butiken på Odengatan 23 slipper du skicka tillbaka ditt paket per post om du skulle ångra dig, då är det bara att komma in i butiken med ditt paket så hjälper vi dig med returen. (Gäller endast om du har hämtat ut din order i butiken)
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
När du vill utnyttja din ångerrätt, ladda ner nedanstående blankett och fyll i all information. Packa ihop din vara tillsammans med blanketten och skicka tillbaka den till oss med företagspaket. Returfrakten står du som köpare för.

Returrätt gäller ej på ljuskällor samt elmaterial.

Skärmar ska ha sin originalplast kvar.

ÅNGERBLANKETT


Transportansvar
Transportansvar innebär att vi ansvarar för att försändelsen kommer fram hel till dig från oss. Vid en retur är det du som är ansvarig för godset och försändelsen från dig till oss. Du bör därför spara alla försändelsenummer från din speditör så du kan bevisa att du lämnat in varan till din speditör om den skadas eller kommer bort. Packa därför gärna varorna extra noggrant så att de inte skadas under färden och använd gärna ett alternativ där du kan spåra försändelsen. För att vara extra noga så skickar du ditt paket med företagspost, dvs paketet skickas inte till ett utlämningsställe utan direkt till lagret, se adress nedan.

Returadress:
FÖRETAGSPOST
ELSTORE/Kraftelektro AB
Odengatan 23
114 24 Stockholm

Transportskada
Upptäcks en synlig transportskada skall detta dokumenteras och påvisas vid Schenker eller DHL utlämningsställe. Kontakta därefter oss via e-post : info@elstore.se eller via telefon 08-661 21 21. Tag en bild på skadan och bifoga till kundtjänst. Upptäcks dold transportskada skall detta rapporteras till Elstore på info@elstore.se inom 5 dagar. Upplåtelse att inte följa dessa riktlinjer kan innebära att kostnaden för produkten inte ersätts.

Värdeminskningsavdrag
Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset.

Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar efter det att vi har mottagit meddelande om att du nyttjar din ångerrätt. Vi förbehåller oss dock möjligheten att invänta bevis om att returen är avsänd till oss alternativt när vi har mottagit returen. Då sker en utbetalning som kan ta 5-7 bankdagar. Återbetalningen sker också med samma betalsätt som ursprungligen har använts.


REKLAMATION


Reklamationsrätt
Elstore.se tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende kontaktar du vår kundtjänst på info@elstore.se med beskrivning samt ev. bilder på skadan. Vi kommer i vår tur kontakta leverantören som har huvudansvaret gällande din reklamation, vi kommer sedan mejla dig en returfraktsedel som du fäster på transportemballaget. Reklamationen kommer att granskas och godkännas av leverantören. När reklamationen är godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny vara.

Kontakt vid reklamation;
ELSTORE.se
Odengatan 23
114 24 Stockholm
Mejl: Info@elstore.se
Tfn: 08-661 21 21